L’ENCLUSA

L’ànima de l’Enclusa  és en Rosendo i hem anat a saludar-lo. Ens trobem en el seu carismàtic taller, que ell mateix ha reconstruït, i on cada dia duu a terme les seves creacions.

enclusa1

La trobada transcórre en plena feina, les eines formen part de les seves mans i entre cops i flames va modelant la seva matèria primera, el ferro. L’ofici de la forja ens evoca la idea de les filigranes medievals, res més lluny, les peces que ens envolten desprenen un aire fresc i lleuger. En cada una contemples com tradició i modernitat es complementen. Formes quotidianes que es transformen a cop de martell.

enclusa2

Destacar el seu somriure quan parla de les peces creades en col·laboració amb altres artistes i dissenyadors. Com a resultat, peces minimalistes amb molta ànima. Són les peces estrella, el mobiliari. Taules i cadires modelades en ferro, aquelles que segur voldries tenir a casa teva.

collagesd

Tenir el taller al Poble Espanyol dóna l’ oportunitat de complementar la feina de cada artesà amb els que té al seu voltant, en quant a experiències, idees i cooperació.

Ens ha agradat molt poder veure en directe l’activitat d’un taller com L’Enclusa i us animem a visitar-lo! I, sincerament, el que més emociona és poder sentir a algú dir: “És un camí difícil però faig el que m’agrada cada dia i aquesta és la meva inspiració”.

enclsua


El alma de L’Enclusa es Rosendo y hemos ido a saludarlo. Nos encontramos en su carismático taller, que él mismo ha reconstruido, y donde cada día lleva a cabo sus creaciones.

El encuentro transcurre en pleno trabajo, las herramientas forman parte de sus manos y entre golpes y llamas va modelando su materia prima, el hierro. El oficio de la forja nos evoca la idea de las filigranas medievales, nada más lejos, las piezas que nos rodean desprenden un aire fresco y ligero. En cada una contemplas como tradición y modernidad se complementan. Formas cotidianas que se transforman en golpe de martillo.

Destacar su sonrisa cuando habla de las piezas creadas en colaboración con otros artistas y diseñadores. Como resultado, piezas minimalistas con mucha alma. Son las piezas estrella, el mobiliario. Mesas y sillas moldeadas en hierro, aquellas que seguro quisieras tener en tu casa.

Tener el taller en el Pueblo Español da la oportunidad de complementar el trabajo de cada artesano con los que tiene a su alrededor, en cuanto a experiencias, ideas y cooperación.

Nos ha gustado mucho poder ver en directo la actividad de un taller como L’enclusa y os animamos a visitarlo! Y, sinceramente, lo que más emociona es poder oír a alguien decir: “Es un camino difícil pero hago lo que me gusta cada día y esta es mi inspiración”.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s